Regulamin Dropshipping

REGULAMIN do usługi Dropshipping

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1. Dostawca – Firma TABU Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Lipskiej 20 w Krakowie

1.2. Zamawiający – podmiot gospodarczy z zarejestrowaną działalnością gospodarczą o aktywnym statusie.

1.3.  Klient  – osoba lub podmiot, z którym Zamawiający zawarł umowę sprzedaży towaru nabytego od Dostawcy;

1.4. Dzień roboczy – każdy dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;

1.5. Produkty – wszystkie towary wystawione do sprzedaży na platformie B2B Dostawcy.

1.6. Dropshipping – usługa zlecona przez Zamawiającego, a świadczona przez Dostawcę, polegająca na bezpośrednim dostarczeniu Klientowi Produktów nabytych przez Zamawiającego od Dostawcy,

 1.7. Korzystanie przez Zamawiającego z Dropshippingu jest równoznaczne z akceptacją w całości postanowień niniejszego Regulaminu.

 1.8. Dostawca udziela nieodpłatnej, niewyłącznej, nieprzenoszalnej zgody na wykorzystywanie przez Zamawiającego materiałów i informacji dostępnych dzięki integracji z platformą B2B Dostawcy. Zgoda ta wydana wyłącznie na potrzeby promowania i sprzedaży przez Zamawiającego towarów z oferty handlowej Dostawcy.

 

2. ZAMÓWIENIA ORAZ WYSYŁKA TOWARU

2.1. Zamawiający składa zamówienie na platformie B2B.

2.2. Zamawiający musi wybrać sposób dostawy : usługa Dropshipping (własna etykieta – doliczamy koszt pakowania) lub usługa Dropshipping + wysyłka ( brak własnej etykiety- doliczamy koszt pakowania i koszt przesyłki)

2.3. Nadanie zamówieniu oznaczenia statusu w serwisie internetowym Dostawcy jako Oczekiwanie na wpłatę jest równoznaczne z przyjęciem zamówienia do realizacji, z tym zastrzeżeniem, iż Dostawca może w przeciągu 1 dnia roboczego odmówić przyjęcia zamówienia, podając przyczynę takiej odmowy oraz zmieniając oznaczenie statusu zamówienia w serwisie internetowym Dostawcy na Anulowane.

2.4. Zamawiający podaje adres dostawy towaru, objętego zamówieniem, dla Klienta. W ramach jednego zamówienia można wskazać wyłącznie jeden adres dostawy towaru.

2.5. Wysyłanie towaru nastąpi w momencie zaksięgowania płatności dokonanej przez Zamawiającego na rzecz Dostawcy.

2.6. Towary będą dostarczane na adres dostawy Klienta w opakowaniach dostosowanych do właściwości asortymentowej oraz odpowiadających warunkom transportu i odbioru.

2.7. Wysyłka towaru może być realizowana na dwa sposoby: 1) za pośrednictwem przewoźników, z którymi Dostawca ma podpisaną umowę o współpracy; 2) za pośrednictwem przewoźnika którego wskaże Zamawiający wysyłając do Dostawcy etykietę listu przewozowego oraz zlecając odbiór przesyłki w wybranej przez siebie firmie kurierskiej.

2.8. Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru oraz własność towaru przechodzi na Zamawiającego z chwilą wydania towaru przewoźnikowi. Z chwilą przejścia własności towaru na Zamawiającego uznaje się, że towar został wydany Zamawiającemu.

2.9. Zamówienie, którego status na platformie B2B Dostawcy widnieje jako „W trakcie kompletowania” będzie zrealizowane w ciągu max 3 dni roboczych, licząc od dnia w którym Zamawiający dokona za nie płatności. Termin dostawy, może ulec wydłużeniu z przyczyn niezależnych od Dostawcy, o czym zobowiązany jest on poinformować Zamawiającego.

 

3. WARUNKI HANDLOWE

3.1. Zamawiający zobowiązany jest dokonać płatności za zamówiony towar przed jego wysłaniem przez Dostawcę do Klienta, korzystając z oferowanych opcji płatności podanych na platformie B2B Dostawcy. Wszelkie koszty związane z dodatkowymi opłatami obciążającymi daną formę płatności, pokrywa Zamawiający. Do czasu otrzymania płatności Dostawca może wstrzymać się z wysłaniem towaru do Klienta.

3.2. Zamawiający pokrywa w całości koszty transportu towaru, w tym koszty jego przygotowania do wysyłki. O kosztach, o których mowa w zdaniu poprzednim Zamawiający zostanie poinformowany przed złożeniem zamówienia, przy czym złożenie zamówienia oznacza akceptację przez Zamawiającego wysokości kosztów, które zobowiązany jest uregulować.

3.3. Płatność za towar obejmuje każdorazowo cenę sprzedaży, za którą Zamawiający nabył towar zgodnie ze złożonym zamówieniem, koszty związane z dodatkowymi opłatami obciążającymi daną formę płatności oraz koszty transportu towaru, w tym koszty jego przygotowania do wysyłki.

 

4. REKLAMACJE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ DOSTAWCY

4.1. Dostawca dokłada wszelkich starań, aby proces kontroli jakości realizacji Dropshippingu przebiegał poprawnie, a towary z wadami fizycznymi nie zostały wprowadzone do obrotu.

4.2. Towary nabywane przez Zamawiającego przeznaczone są do dalszej ich odsprzedaży, Strony wyłączają odpowiedzialność Dostawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne towarów (art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego), z wyjątkiem przypadków, gdy Dostawca udziela wyraźnie rękojmi na określony produkt.

4.3. Towary wysyłane w Dropshippingu będą przyjmowane do reklamacji a następnie oceniane pod kątem wad fizycznych wyłącznie w przypadku zgłoszenia reklamacji przez Zamawiającego.

4.4. Dostawca nie jest stroną jakiejkolwiek umowy pomiędzy Zamawiającym i Klientem.

4.5. Realizacja jakichkolwiek obowiązków lub uprawnień przez Klienta związanych z zawartą z Zamawiającym umową, zwłaszcza gdy Klient występuje jako konsument, odbywa się bez udziału Dostawcy.

4.6. Jeżeli Dostawca uzna wadę produktu i zasadność reklamacji, wówczas towar zostanie naprawiony, wymieniony na nowy lub też obniżona zostanie cena sprzedaży towaru.

4.7. Zwrot należności pieniężnej w procesie reklamacji może nastąpić tylko wtedy, gdy reklamacja została uznana i dany towar nie występuje już w ofercie handlowej Dostawcy, a naprawa jest niemożliwa lub ekonomicznie nieuzasadniona,

4.8. Koszt wysyłania towaru zwróconego Zamawiającemu w przypadku nieuznania reklamacji przez Dostawcę pokrywa Zamawiający. Koszt wysyłania Zamawiającemu towaru nowego lub naprawionego w przypadku uznania reklamacji przez Dostawcę pokrywa Dostawca.

4.9. Dostawca nie będzie odpowiedzialny za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań związanych z realizacją Dropshippingu z powodu siły wyższej, przez którą rozumie się nagłe zdarzenie uniemożliwiające wykonanie zobowiązania niezależne od Dostawcy, zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia, w szczególności wojny, katastrofy naturalne oraz akty organów władzy i administracji państwowej.

 

5. POWIERZENIE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

5.1. Przetwarzanie danych osobowych Klientów odbywa się zgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych osobowych, w tym w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o  ochronie danych), (dalej jako: „RODO”) oraz przepisami polskiej ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000z późno zm.).

5.2. Przetwarzanie danych osobowych przez Dostawcę w ramach usługi Dropshipping odbywa się ponadto zgodnie ze standardami określonymi w Polityce Prywatności, przy czym administratorem danych osobowych Klienta jest Zamawiający – jako podmiot, który zlecając Dostawcy wykonanie usługi dostarczenia towaru do Klienta , samodzielnie pozyskuje dane osobowe Klienta oraz określa cel ich przetwarzania przed ich przekazaniem Dostawcy, jako procesorowi tych danych.

5.3. Dostawca nie będzie udostępniał danych osobowych innym podmiotom, za wyjątkiem przewoźnika, celem dostarczenia Klientowi towarów. Każdemu Klientowi przysługują uprawnienia szczegółowo wskazane w Polityce Prywatności. Żądanie Klienta w przedmiocie usunięcia danych jest równoznaczne z rozwiązaniem ze skutkiem natychmiastowym każdej umowy o realizację Dropshippingu dotyczącej dostarczania towarów na adres dostawy danego Klienta.

 

6. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

6.1. Każda umowa o świadczenie Dropshippingu realizowana przez Dostawcę w oparciu o zamówienie złożone przez Zamawiającego podlega postanowieniom Regulaminu.

6.2. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a indywidualnie uzgodnionymi warunkami realizacji Dropshippingu pierwszeństwo mają postanowienia Regulaminu, z zastrzeżeniem pkt 6.3.

6.3. Indywidualnie uzgodnione i zaakceptowane przez Dostawcę i Zamawiającego warunki realizacji Dropshippingu mające pod rygorem nieważności formę pisemną będą miały każdorazowo pierwszeństwo przed postanowieniami Regulaminu.

6.4. Likwidacja lub czasowa dezaktywacja konta przypisanego do Zamawiającego na platformie B2B Dostawcy skutkuje rozwiązaniem umowy o współpracy w zakresie świadczenia Dropshippingu ze skutkiem natychmiastowym oraz odstąpieniem od umów o realizację Dropshippingu, z wyłączeniem zamówień, za które Zamawiający dokonał płatności.

6.5. Likwidacja lub czasowa dezaktywacja konta przypisanego do Zamawiającego na platformie B2B Dostawcy może nastąpić na wniosek Zamawiającego lub w oparciu o decyzję Dostawcy.

6.6. Dostawca zastrzega sobie prawdo do likwidacji lub czasowej dezaktywacji konta Zamawiającego, jeżeli stwierdzi naruszenie przez Zamawiającego postanowień Regulaminu lub indywidualnie uzgodnionych warunków realizacji Dropshippingu.

6.7. Dostawca upoważniony jest do zmiany Regulaminu w każdej chwili, przy czym zobowiązany jest on powiadomić Zamawiającego o planowanej zmianie na 14 dni przed jej wprowadzeniem. Powiadomienie o planowanej zmianie Regulaminu może nastąpić poprzez skierowanie korespondencji mailowej do Zamawiającego lub udostępnienie informacji o planowanej zmianie bezpośrednio na stronie internetowej pod adresem: www.tabu.com.pl. Dostawca uprawniony jest do zmiany Regulaminu bez zachowania obowiązku uprzedniego powiadomienia Zamawiającego o tejże zmianie, jeżeli zmiana Regulaminu jest konsekwencją zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego.